Friday, 5 December 2008

Saja boring2.....







semalam aku teringin nk buat roti...tapi musim sejuk ni, mudah lapar tau..asyik nk makan je...fauzan suka makan roti ngan kek...aku pun cuba lah nk buat roti...dah lama betul x buat..try jelah...pulak tu xde mesin roti lagi...tak beli lagi so buat je lah...jadi x jadi lain kira..tapi SEBENAR nya...(baru malam tadi abang online nagn kawan dia minta beli kan mesin roti untuk aku..hihihihi seronoknya...THANKS abang...I LOVE YOU SO MUCH) so...senanglah aku nk buat apa2 roti @ kuih..macam pizza, pau, donat. dulu aku buat kuih pakai tangan je...fuh! sampai dah biasa lah uli tu...heheheheh hebat jg ye aku ni..perasan sendiri lah... tak sabar aku nk tggu mesin rati tu sampai...kata kawan abg tu hari ahad ni sampai...harga nya dalam 8400yen, bestnya...xsabar nk buat macam2.

ops! smbung aku buat roti semalam...sepatutnya buat roti ni kena ada panas ckit dalam rumah..yelah ni kan musim sejuk...takut nanti terbantut pulak roti aku ni..pikir punya pikir..teringat kata abang..letak kat depan heater...aku pun cuba lah...tggulah aku ni sambil tgk lap top...fuh!..bila tgk je kat aduan roti tu...NAIK...seronok lah aku..xsangka jadi jg roti aku tu...hehehehe aku berjaya, yang kek tu aku buat hari2 sebelum ni...saja nk cuba belajar....boleh jg walaupun ni kali pertama buat kuih@kek...kat Jepun ni semua kena belajar sendiri klu nk makan..kenalah berani kan diri...sapa2 nk belajar tgk je kat internet..banyak masakan kita boleh belajar....yg xpandai..lama2 jadi pandailah...ok stop dulu ye...fatin najwa dah nangis tu..bye..sayo nara..

1 comment:

Farwina Faroque said...

ni imah ke abg fauzi yg tulis ni? hehe..sedapnye kek tuuuu

imah, camne nak wat krim atas kek ye? ada resipi tak?