Thursday, 25 December 2008

Jalan2 g pantai Teradomari nagn pasar ikan











Assalamualaikum...dah lama x tulis kat blog abang ni...hehehehe..blog sendiri dah ada tapi tetap jg nk kacau blog abang ye...tamak betul...org yg menulis ni..ihihihihi..oklah hari sabtu lepas kitorg g pantai...seronok betul dapat jumpa pantai ni..yelah dah lama nk g pantai..rupa2 nya kat nagaoka ni jg dapat kami g pantai teradomari....pantai dia fuh!...cantik sangat...ada taman permainan..tempat makan..tempat lepak2 familay..memg cantiklah lokasi pantai tu...dulu masa kat malaysia..jarang sangat2 g pantai..bila duk jepun ni...rindu pulak nk jumpa pantai ye..hhmmmmm macam xpernah jumpa pantai...dari rumah kami ni dalam setengah jam je sampai pantai...yg tolong bawa kami ni...k.suhaila nagn a.jais..(thanks)..

lepas gi pantai kami g pasar ikan pulak...bila sampai je pasar ikan tu..fuh!..ramai nya org...siap ada datang nagn bas lagi...fuh..fuh..fuh...beli borong baik punya...org jepun ni..siap berkotak2 lagi...kami ni beli takat yg mampu je...yelah..yg masuk beli ikan ni aku..pulak tu dukung nya si najwa..berat...masuk terus lah dalam pasar tu...macam2 ada.....semua seafoodlah....harga nya boleh tahan la...macam kat kedai biasa...aku beli ikan pari...(masak asam pedas)..terliur..., ikan tenggiri, sotong dan lain2lah..., abang jaga fauzan kat luar...yelah..fauzan tu mana boleh duk diam...ada je benda dia nk sentuk...last2 abg bawa dia kat luar...

lepas tu kami beli ikan bakar, sotong bakar, sup ketam....gi makan kat taman...tempat tu pun cantik jg lokasi nya..memg sesuai jadi kan tempat rehat petang2...kat citu jagalah kami solat zuhur nagn asar...lepas tu terus balik...maklum lah musim sejuk ni cepat betul nk malam..yelah...malam panjang...hhmmmm...

1 comment:

Farwina Faroque said...

amboi..byk nye beli seafood..murah ke