Wednesday 3 December 2008

Setahun 2bulan di Jepun






Alhamdulillah..dah setahun lebih kami duk kat jepun ni, memang seronok... dulu aku duk kat tokyo sekarang duk kat Nagaoka Niigata...fuh! jauh kami merantau...masa kat tokyo dulu suasana nya serabut ckit sbb bangunan nya ala-ala KL la..bila pindah kat Nagaoka ni suasana nya macam kat Taiping (rumah mak mertua)+++ macm K edah pun ada..sbb banyak sawah padi...tenang betul duk kat cni..., sejak suami aku masuk Universty of Technology Nagaoka ni....aku tengok dia sibuk jglah dengan paperwoks nk kena siapkan..yelah dah nk akhir semeste pertama ni...kesian jg aku tengok abg....bila abg balik nampak je muka dia ada masaalah...apa2 pun aku doakan moga ALLAH permudahkan urusan abg...amin,

Baru-baru ni kat U ada buat Hari Kebudayaan Malaysia...kebetulan pulak budak2 UiTM Perlis datang....dalam 20 orang jg lah....program anak angkat..masing2 ada family org jepun...malam tu depa adalah buat persembahan tarian..aku tengok tarian budak2 tu boleh la tahan jg...itu jela yg dapat depa tonjol kan...hihihihi xpela lagi pun ni kali pertama kitaorg buat hari kebudayaan tu...jadila...menu malam tu satey, mee goreng, keria, karipap, bubur kacang dan lain2, yg masak ni geng MADINA(malaysia student nagaoka)...memg pakat ramai2 masak...best sangat baru lah dapat jumpa nagn student msia...sebenarnya student msia kat cni ramai dalam 150 org lah jg...

oklah aku nk stop dulu lah..hari ni acik abg aku puasa..so aku nk buat kek coklat lah...dah lama x makan..mulut ni asyik nk makan je...almaklum lah musim sejuk ni memg mudah lapar sebenarnya...hehehehhe badan pun cepat naik...ok nnti sambung lagi ye...

Ada sedikit gambar masa majlis tu...so.....kita layan...

1 comment:

Unknown said...

najwa tembamnye! cute!!!!

lenkali suh budak2 malaysia wat tilawah quran! hehehe